Jeśli ktoś będzie prowadził własną firmę, to w wielu przypadkach będzie miał do podjęcia sporo rozmaitych decyzji. Istotne przy tym jest to, aby podejmować takie decyzje opierając się na jak największej ilości informacji, jakie będą w tym pomocne. Takie informacje uzyskać można różnymi sposobami. Niejednokrotnie po prostu to będą dane otrzymane z przeanalizowania raportów sprzedażowych, lecz coraz więcej firm zaczyna też sięgać po różnego rodzaju niezależne badania. Te wykonywane są z reguły przez zewnętrzne, całkowicie niezależne firmy, i jeżeli zostaną dobrze wykonane, to dostarczą bardzo dużo cennej wiedzy.
Jednym z podstawowych obszarów są badania marketingowe, mające na celu zmierzenie skuteczności realizowanych działań związanych z promocją. W oparciu o nie otrzymać można sporo informacji w temacie tego, jak dana marka i jej ogólny wizerunek spostrzegane są wśród klientów czy jak przedstawiają się dostępne usługi czy produkty. Dość duże znaczenie też mają testy czytelności reklam czy ulotek, dzięki czemu można łatwo spróbować wdrożyć ewentualne poprawki.
Dużo firm decyduje się też na badania rynku, które dla części osób są tym samym co marketingowe. Ale w praktyce różnice są duże, przede wszystkim z uwagi na to, że badania rynkowe analizują konsumenckie zachowania kupujących i podejmowane przez nich decyzje. Żeby były one możliwie wiarygodne, to stosuje się często telefoniczne albo bezpośrednie. Jeśli zostaną dobrze zrobione, to mogą dostarczyć wielu potrzebnych przy późniejszych działaniach informacji.
+Tekst Sponsorowany+